shopify analytics tool

Τι είναι ο Σακχαρώδης Διαβήτης;

 Σακχαρώδης διαβήτης, ονομάζεται η πάθηση η οποία αφορά ένα σύνολο διαταραχών του οργανισμού μας που οφείλεται στην μεγάλη ποσότητα γλυκόζης στο αίμα μας. Συγκεκριμένα, η πάθηση αυτή αφορά τους υδατάνθρακες (γλυκόζη) του οργανισμού μας και πιό συγκεκριμένα αφορά την έλλειψη ινσουλίνης που, θα ''δεσμεύσει'' και θα ''μοιράσει'' αυτούς τους υδατάνθρακες ομοιόμορφα σε όλα τα κύτταρα του οργανισμού μας. Άρα λοιπόν, το πρόβλημα των διαταραχών του οργανισμού μας οφείλεται στην μεγάλη ποσότητα γλυκόζης που δεν μπορεί να απορροφηθεί απο τον οργανισμό και αυτό ξεκινά απο μια βλάβη στο πάγκρεας απ' όπου και εκκρίνεται η ινσουλίνη. Βέβαια, υπάρχει και περίπτωση να μην έχουμε πρόβλημα στο πάγκρεας, αλλά η ποσότητα ινσουλίνης να μην είναι αρκετή ώστε να ''μοιράσει'' την γλυκόζη στα κύτταρα. Όλα τα παραπάνω τα αναφέρουμε γιατί, αυτές οι διαταραχές δεν επιτρέπουν στον οργανισμό μας να διασπάσει και να κάψει σωστά τους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες με αποτέλεσμα, την αύξηση του βάρους μας και τελικά την παχυσαρκία. Τέλος, οι ιδανικές τιμές σακχάρου στο αίμα μας ώστε να μην προκαλείται παχυσαρκία πρέπει να είναι 70 - 110 mg/dl, ενώ πρέπει να προσέχουμε πολύ και τα λίπη της διατροφής μας.

Ποιά είναι τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε;

 Όπως σε κάθε πάθηση έτσι και στον διαβήτη υπάρχουν κάποια τρόφιμα και συγκεκριμένα κάποια θρεπτικά συστατικά των τροφίμων που μας βοηθούν να βελτιώσουμε την συγκεκριμένη πάθηση και πιο συγκεκριμένα μας βοηθούν να μειώσουμε και να σταθεροποιήσουμε τις τιμές της γλυκόζης του αίματος μας, βελτιώνοντας παράλληλα τις αιματολογικές μας εξετάσεις. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι:

Φυτικές ίνες: αλεύρι, ψωμί, δημητριακά χωρίς ζάχαρη, αφυδατωμενα τροφιμα (παξιμάδι, φρυγανιά), σπόροι δημητριακών καρπών (φαγόπυρο, κινόα, κεχρί, πίτουρο σίτου, φύτρο σίτου, σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη, καλαμπόκι), όλα τα προϊόντα ολικής αλέσεως, σπόροι φυτών (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι), καρύδα αποξηραμένη, αποξηραμένα φυτά και βότανα, μπαχαρικά, αποξηραμένα λαχανικά (τομάτα λιαστή), αποξηραμένα φρούτα (σύκα, βερύκοκα, δαμασκηνα κ.α), φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, όσπρια.

Άπαχες ζωϊκές πρωτεΐνες: όλα τα κρεατικά χωρίς λίπος ή πέτσα, άπαχο γιαούρτι, άπαχο γάλα, άπαχα τυριά, ασπράδι αυγού, θαλασσινά (εφόσον δεν υπάρχει πρόβλημα χοληστερίνης).

Φυτικές πρωτεΐνες: δημητριακά χωρις ζαχαρη, σπόροι δημητριακών καρπών (φαγόπυρο, κινόα, κεχρί, πίτουρο, σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη, καλαμπόκι), όλα τα προϊόντα ολικής αλέσεως, σπόροι φυτών (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι), ξηροί καρποί, ψωμί, αλεύρι, όσπρια, κακάο

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα: ελαιόλαδο, ξηροί καρποί, σπόροι φυτών (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι), ταχίνι, κουκουνάρι, κοτόπουλο, γαλοπούλα, λιγότερο τα ψάρια.

Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα: έλαια ψαριών, όπως: μουρουνέλαιο, λάδι σολομού, λάδι ρέγγας, όλα τα ψάρια, μαγιονέζα light, κουκουνάρι, ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι, σιναπόσπορος, κρόκος αυγού, τσίλι, πάπρικα, κόκκινο πιπέρι, μοσχοκάρυδο, μαντζουράνα.

ω-3 λιπαρά οξέα: λάδι ψαριών (μουρουνέλαιο, λάδι ρέγγας, λάδι σολομού), ψάρια γενικά, θαλασσινά γενικά, κοτόπουλο - γαλοπούλα λευκό κρέας.

Βιταμίνη Α: Η ζωϊκή της μορφή απαντάται σε όλα τα κρεατικά (κόκκινα κρέατα, ψάρια, θαλασσινά, κοτόπουλο, γαλοπούλα) και αυγό, τυριά, γάλα, γιαούρτι.      Η φυτική της μορφή απαντάται σε όλα τα πράσινα λαχανικά (και ιδιαίτερα στα φυλλώδη, όπως σπανάκι, μαρούλι, ρόκα, φύλλα παντζαριού κ.α) και φρούτα, σε όλα τα κόκκινα λαχανικά και φρούτα, σε όλα τα κίτρινα λαχανικά και φρούτα, σε όλα τα πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα, σε όλα μωβ λαχανικά και φρούτα, στο καλαμπόκι, στο αβοκάντο. Επίσης σε μπαχαρικά όπως: πάπρικα, κόκκινο πιπέρι, τσίλι, ταμπάσκο, κάρυ, κανέλα.

Βιταμίνη Β6: δημητριακά, όλα τα ψάρια, συκώτι, εντόσθια πουλερικών, κοτόπουλο, γαλοπούλα, κόκκορας, χήνα, κουνέλι, λιγότερο το μοσχάρι

Βιταμίνη Β9: όλα τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά (μαρούλι, σπανάκι, ρόκα, φύλλα παντζαριού κ.α), λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι δημητριακών καρπών (φαγόπυρο, κινόα, κεχρί, πίτουρο, σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη, καλαμπόκι), όλα τα προϊόντα ολικής αλέσεως, σπόροι φυτών (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι), αρωματικά φυτά και βότανα, ψωμί και ζύμη γενικά, αλεύρι, ξηροί καρποί, κουκουνάρι, ταχίνι.

Σίδηρος: συκώτι γενικά, εντόσθια πουλιών γενικά, θαλασσινά γενικά, κόκκινο κρέας γενικά, λουκάνικο (γαλοπούλα, χοιρινό), δημητριακά, αποξηραμένα φυτά και βότανα, πάπρικα, τσίλι, τζίντζερ, τσάι ιβίσκου, τομάτα λιαστή, σκόρδο σκόνη, καρύδα, σπόροι φυτών (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι), ταχίνι, πιπέρι, μαύρη σοκολάτα, σταφίδες.

Ασβέστιο: γάλα, γιαούρτι, τυριά, σησάμι, ταχίνι, σπόροι τσία, λιναρόσπορος, σαρδέλα, σοκολάτα, καφές, κακάο, μελάσα, αρωματικά φυτά και βότανα, πράσινα λαχανικά.

Μαγνήσιο: σπόροι φυτών (ηλιόσπορος, κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι), σπόροι δημητριακών καρπών (φαγόπυρο, κεχρί, κριθάρι, σιτάρι, βρώμη), δημητριακά, σοκολάτα μαύρη, τομάτα (σκόνη, λιαστή), ξηροί καρποί.

Χρώμιο: θαλασσινά, ξηροί καρποί, πράσινα λαχανικά, τομάτα, πιπέρι, βρώμη, κριθάρι, κρόκος αυγού, ρέγγα, χοιρινό, καλαμπόκι, μοσχάρι, αχλάδι.


Προσεχώς

Δεν υπάρχουν εκδηλώσεις αυτή τη στιγμή
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις

Βίντεο από YouTube

Προβολή όλων των βίντεο

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων