shopify analytics tool

Γενικά

Ένα ερώτημα που ακούμε συχνά είναι εαν πρέπει να κάνω λιπομέτρηση. Η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλη απο ενα ηχηρό ΝΑΙ.

Το γιατί σας το εξηγούμε παρακάτω. Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε την σημασία της λιπομέτρησης θα πρέπει πρώτα να δεχθούμε την διαφορετικότητα του κάθε ατόμου.

 

Τι εννοούμε

Δηλαδή υπάρχει περίπτωση κάποιος ή κάποια να έχει φυσιολογικό σωματικό βαρός χωρίς να κάνει διατροφή, αλλά και χωρίς να ασκείται. Σ' αυτή την περίπτωση η λιπομέτρηση με την δυνατότητα ανάλυσης σύστασης σώματος (λιπώδης μάζα - νερό σώματος - μυϊκή μάζα) μπορεί να μας δώσει σημαντικές πληροφορίες για τυχόν έλλειψη κυρίως στα ποσοστά ενυδάτωσης αλλά και μυϊκής μάζας και πολλές φορές σοβαρή έλλειψη λίπους σε πολύ αδύνατα άτομα που είναι εξίσου πολύ σημαντικό.

Επίσης δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ατόμων με φυσιολογικό βάρος ακόμη και με χαμηλό σωματικό βάρος, που τα ποσοστά λίπους κυμαίνονται σε επιτρεπόμενα επίπεδα και όμως χρειάστηκαν βοήθεια απο έναν ειδικό, διότι μέσω της λιπομέτρησης διαπιστώθηκε ανομοιόμορφη κατανομή σωματικού λίπους. Η λιπομέτρηση λοιπόν μπορεί να βοηθήσει εάν η δίαιτα και το πρόγραμμα διατροφής που ακολουθούμε αποδίδει ή πρέπει να διαφοροποιηθεί.

 

Το εύλογο ερώτημα και η σημασία της λιπομέτρησης

Το εύλογο ερώτημα που γεννάται εδώ είναι: ''Γιατί πρέπει να κάνω λιπομέτρηση εφόσον ανεβαίνω στην ζυγαριά και βλέπω ότι δεν χάνω κιλά, όποτε και το πρόγραμμά που ακολουθώ δεν είναι σωστό;''

Εδώ σ' αυτό το σημείο έρχεται δυναμικά να προστεθεί η πραγματική σημασία και αξία της λιπομέτρησης, ποια είναι αυτή;

Οι περισσότεροι απο εμάς εγκλωβιζόνται στην δύναμη των αριθμών και των ποσοστών που όμως δεν λένε πάντα την αλήθεια.

Δηλαδή, μπορεί κάποιος ή κάποια να ακολουθεί ενα πρόγραμμα - διατροφής και άσκησης - αλλά να βλέπει ότι δεν πέφτει ο δείκτης της ζυγαριάς. Όμως το μυστικό της λιπομέτρησης και ο ανώτερος σκοπός της δίαιτας έχει το ''κωδικό'' όνομα λίπος. Αναρωτηθήκατε λοιπόν τι γίνεται με το λίπος; Διότι δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ανθρώπων που αυξάνουν την μυϊκή τους μάζα και το ποσοστό νερού στον οργανισμού και ελλατώνουν το λίπος τους μέσω άσκησης που οδηγεί σε γράμμωση, ενυδάτωση και ανάπλαση γενικότερα της μυϊκής μάζας, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της έντασης της άσκησης, αλλά και στο που πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην προπόνηση. Ολ'αυτά οδηγούν στο να μπορέσει ένας αθλητής να αυξήσει της αθλητικές του επιδόσεις.

 

Λιπομέτρηση και σπλαχνικό λίπος

Ένας πολύ σημαντικός και πολύ σύγχρονος δείκτης που μας δείχνει η λιπομέτρηση είναι τα επίπεδα του σπλαχνικού λίπους δηλαδή του λίπους μεταξύ των οργάνων μας.

Συνήθως σε παχύσαρκα άτομα τα επίπεδα αυτά είναι ιδιαίτερα αυξημένα, κάτι που αποτελεί παράγοντα υψηλής επικυνδυνότητας διότι σχετίζεται με την επιβάρυνση και δυσλειτουργία πολλών και σημαντικών ζωτικών οργάνων. Η λιπομέτρηση λοιπόν μπορεί να μας ''αποτυπώση'' την εικόνα της καταστάσεως του του οργανισμού του ατόμου και να αποτελέσει ένα ισχυρό και σημαντικό κίνητρο συνειδητοποίησης της κατάστασης αυτής καθώς και να συμβάλλει σημαντικά στο να βελτιώσει ή ακόμη και να σώσει την ίδια του την ζωή.

 

 

Του Παναγιώτη Μπαρμπαρούση, Διαιτολόγου - Διατροφολόγου


Προσεχώς

Δεν υπάρχουν εκδηλώσεις αυτή τη στιγμή
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις

Βίντεο από YouTube

Προβολή όλων των βίντεο

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων