shopify analytics tool

Γενικά

Με τον όρο "γιογκική διατροφή" δεν αναφερόμαστε σε έναν ακόμα όρο που απλά ακολουθεί τις τάσεις της εποχής,αλλά σε μία διατροφή που αποδεδειγμένα συμβάλλει στην αρμονία και ισορροπία σώματος-νου.Αυτή η διατροφή προέρχεται από από το παρελθόν και απευθύνεται στον σύγχρονο άνθρωπο και εμείς βρισκόμαστε εδώ να αναφέρουμε κάποια από τα οφέλη της.

Τι περιλαμβάνει η Διατροφή

"Η γιογκική διατροφή είναι κυρίως φυτοφαγική ,με μικρή ποσότητα γαλακτοκομικών προϊόντων και ,συγκεκριμένα ,γάλα, γιαούρτι και τυρί. Στηρίζεται σε φυτικές τροφές ,όσο το δυνατόν φρέσκιες ,αγνές, χωρίς συντηρητικά και χημικές προσθήκες. Ποια είναι τα όμως τα οφέλη μιας τέτοιας διατροφής; Τι κερδίζουμε συμπεριλαμβάνοντας ,για παράδειγμα, τον συνδυασμό «ρύζι, σάμπτζι, νταλ» στις καθημερινές μας συνήθειες;

 

 Το νταλ είναι όσπρια(συνήθως φάβα, κόκκινες φακές ή ροβίτσα) μαγειρεμένα με συγκεκριμένο συνδυασμό καρυκευμάτων ,τα οποία βοηθούν και επιταχύνουν την πεπτική μας διαδικασία.

 Το σάμπτζι είναι διάφορα λαχανικά, μαγειρεμένα επίσης με την ίδια βάση καρυκευμάτων. Τα λαχανικά που χρησιμοποιούμε είναι κατά βάση εποχιακά. Αυτά είναι τα πιο φρέσκια, τα βρίσκουμε πιο εύκολα και επίσης είναι πιο φθηνά.

 Από τα πολύ παλιά χρόνια οι ασκούμενοι στην γιόγκα διαπίστωσαν ότι μία δίαιτα η οποία αποτελείται από φρέσκα και μαγειρεμένα λαχανικά ,σε συνδυασμό με δημητριακά και όσπρια και με χρήση ειδικών καρυκευμάτων ,είναι η ιδανική. Τα καρυκεύματα δεν είναι απλώς μπαχαρικά, αλλά περιέχουν στοιχεία που είναι πανομοιότυπα με τα ένζυμα του σώματος και διευκολύνουν την πέψη και τέτοια είναι για παράδειγμα ο κόλιαντρος, το γλυκάνισο, το κύμινο, το σινάπι, η κιτρινόριζα, το μαύρο πιπέρι, το κάρδαμο κ.α.

 Ταυτόχρονα όμως το σώμα μας χρειάζεται βιταμίνες και μέταλλα. Αυτά τα αντλούμε κυρίως από τα λαχανικά. Καλό είναι επίσης να χρησιμοποιούμε ποικιλία λαχανικών για να έχουμε ότι ζητάει το σώμα μας κι ότι έχει ανάγκη απλά για να συντηρηθεί. Χρειάζεται να δίνουμε έμφαση στην λήψη της βιταμίνης Β12 και στον σίδηρο, εάν έχουμε αποφασίσει να ακολουθήσουμε καθαρά φυτοφαγική διατροφή.

 Άλλο σημαντικό όφελος της γιογκικής διατροφής είναι ότι το φαγητό χωνεύεται εύκολα. Αυτό είναι σημαντικό γιατί δεν ξοδεύουμε όλη την ενέργειά μας στην πέψη, αλλά την χρησιμοποιούμε για να δημιουργούμε, να παράγουμε και να ζούμε πληρέστερα την ζωή".

 

Από το βιβλίο «Η γιογκική κουζίνα» ,εκδόσεις Γκαρούντα Ελλάς

 

«Είναι καλύτερα να μαγειρεύεται το φαγητό στην κατσαρόλα παρά στο στομάχι.Ο συνδυασμός της θερμοκρασίας με τα καρυκεύματα κάνει το φαγητό πιο εύπεπτο, ώστε να καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια κατά την πέψη».

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Σουάμι Σατυανάντα


Προσεχώς

Δεν υπάρχουν εκδηλώσεις αυτή τη στιγμή
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις

Βίντεο από YouTube

Προβολή όλων των βίντεο

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων