shopify analytics tool

Τι είναι και τι περιέχει ο λιναρόσπορος;

 Ο λιναρόσπορος αποτελεί τον καρπό του φυτού λινάρι. Είναι μια εξαιρετική διατροφική και θεραπευτική πηγή, μιάς και περιέχει υψηλές ποσότητες απο πολυ σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως: βιταμίνες: Β1, Β6, Ε καθώς επίσης και πολύ υψηλά ποσά απαραίτητων πολυακόρεστων λιπαρών οξέων (λινολενϊκό οξύ), μαγνησίου, φωσφόρου, χαλκού, μαγγανίου, υψηλά ποσά σιδήρου, φυτικών ινών, φυτικών στερολών και καλά ποσά ψευδαργύρου, σεληνίου, πρωτεΐνών, ενώ καλή είναι και η περιεκτικότητα του σε ασβέστιο. Άρα καταλαβαίνουμε γιατί όλοι οι ειδικοί την αποκαλούν υπερτροφή και γιατί δεν πρέπει να λείπει απο το τραπέζι κανενός.

Τι είναι οι υδατάνθρακες;

 Οι υδατάνθρακες είναι σύνθετες ενώσεις που παρέχουν την πιό γρήγορη και εύκολη μορφή ενέργειας στον οργανισμό μας. Αυτό γίνεται διότι, ο οργανισμός τους διασπά, τους απορροφά και τους καταναλώνει (''καίει'') πρώτους μιας και τα υπεύθυνα ένζυμα που βρίσκονται στα αρχικά τμήματα του λεπτού εντέρου είναι αυτά που ευθύνονται για την διάσπαση τους. Οι υδατάνθρακες λοιπόν, (και συγκεκριμένα η γλυκόζη), είναι η κύρια και πιό άμεση πηγή ενέργειας μας μιας και στηρίζουν σχεδόν αποκλειστικά το νευρικό σύστημα, το μυϊκό σύστημα καθώς και την λειτουργία του εγκεφάλου, με βασικό εκπρόσωπο τους την γλυκόζη.

Τι είναι οι πρωτεΐνες;

 Οι πρωτεΐνες αποτελούν σύνθετες ουσίες οι οποίες δίνουν στον οργανισμό μας ενέργεια και βρίσκονται σε όλα τα κύτταρα μας, στους ιστούς μας και σε όλες τις μυϊκές μας ομάδες. Οι πρωτεΐνες είναι αποθηκευμένες στον οργανισμό μας, σε όλα τα όργανα που αποτελούνται απο μύες και απο εκεί με την ''καύση'' τους εμείς παίρνουμε την απαιτούμενη ενέργεια.

Επίσης, όσον αφορά τις πρωτεΐνες της τροφής πρέπει να πούμε ότι χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες, τις φυτικές πρωτεΐνες όπου βρίσκονται σε τρόφιμα όπως: σπόρους (κολοκυθόσπορος, λιναρόσπορος, ηλιόσπορος, σπόροι τσία, σησάμι, φύτρο σιταριού, πίτουρο σιταριού), ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, φουντούκια, φυστίκια, καρύδια), αλεύρι, ζύμη, δημητριακά, ψωμί, όσπρια και τις ζωϊκές πρωτεΐνες όπως: γάλα, γιαούρτι, ψάρια, θαλασσινά, κρέας, πουλερικά, αυγά, τυριά, συκώτι, εντόσθια.

Λίπος και παχυσαρκία

 Τα λίπη έχουν ταυτιστεί κατά καιρούς με την ανθυγιεινό τρόπο διατροφής και την παχυσαρκία, καθώς και με πολλές σοβαρές ασθένειες. Όμως είναι όλα τα λίπη ένοχα; Μας χρειάζεται το λίπος στον οργανισμό; διότι όταν λέμε λίπος εννοούμε και της τροφής αλλά και του οργανισμού.

Αρχικά το λίπος αποτελεί την πιο συμπυκνωμένη μορφη ενέργειας του οργανισμού μας χαρίζοντας μας ενέργεια όταν την χρειαζόμαστε και αποθηκεύονται στα λιποκύτταρα. Το λίπος κάτω απο το δέρμα μας επισης προστατεύει τα όργανα μας καθώς μας προφυλλάσει απο το κρύο διατητηρώντας την θερμοκρασία του σώματος.

Βίντεο από YouTube

Προβολή όλων των βίντεο

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων